Stress er i fokus hos Cabi netværks og videnshus for socialt ansvar som i deres seneste nyhedsbrev bringer en artikel om at stress ikke afspejler den enkeltes smertetærskel, men at det er vigtigt at give virksomhedskulturen et eftersyn, når der viser sig tegn på stress. Jeg har taget efteruddannelse som stress rådgiver og stress coach ved den stress ekspert, de har interviewet i artiklen, som slår fast at der er noget galt med måden, man organiserer arbejdet på, når der opstår opstår stress i organisationen.
Derfor skal der sættes ind både med rådgivning af den/de stress ramte, undervisning om stress i organisationen og en afdækning af konkrete faktorer der hæmmer og fremmer stress, så der udarbejdes en stress indsatsplan, der tager udgangspunkt i de udfordringer man står overfor samt en stress politik, så stress forebygges og håndteres med en klar stress beredskabsplan. Du kan læse hele artiklen her om, at hvis du vil forebygge at dine medarbejdere udvikler stress, er det ledelsens ansvar at sikre, at der er klarhed om mål og forventninger, især når medarbejderne oplever stigende kompleksitet. Her kan du læse tips og tricks til at få styr på stress i virksomheden
Du kan læse om myter og fakta om stress her
Skriv et svar