Elsebeth Fogh

Results through people

Nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev nedenfor og modtag den gratis E bog Hjælp jeg er så træt af, at ingen forstår mig – styrk din indre power og bliv hørt forstået og respekteret.

  • Forside
  • Shop
  • Styrk din indre power
  • Blog
  • Artikler
  • Coach brevkasse
  • Coach
    • Coach profil
      • Målgrupper
      • CV
    • Karriere coaching
    • Ledercoaching
    • Teamcoaching
    • Stresscoach
    • Integrative coaching
      • The Shadow Effect
      • Blue Print Coaching
      • Referencer Integrative Coaching
    • DiSC profiler
    • Outplacement
    • Livshjulet
  • Ledelsesrådgiver
    • Referencer
      • Samarbejdspartnere
      • Referencer fortsat
  • Citater om livet
  • Video
  • Kontakt
You are here: Home / Artikler / Rule Breaking Strategy. Kan I noget de andre ikke kan?

Rule Breaking Strategy. Kan I noget de andre ikke kan?

3. juni 2010

Jeg var forleden til et seminar arrangeret af Odense Let´s Play med 2 af forfatterne til den nye bog Rule Breaking Strategy, som er en hands on metode, hvor man lærer at bryde sin branches normer og spilleregler, så der skabes afstand til konkurrenterne. Et stærkt værktøj til at finde nye og bedre måder at gøre tingene på, så man udfordrer logikken i branchelandskabet og differentierer sig fra konkurrrenterne. At skabe bevidste forandringer, hvor der ageres anderledes end konkurrenterne, for at sikre merværdi og succes. Hovedparten af virksomhederne i en branche har tendens til at gøre det samme som de andre og dermed stille sig i den hårdeste konkurrencezone. På seminaret blev vore tanker og vaner udfordret, via bl.a. brug af LEGO, så vi slap hæmmende regler og normer og blev i stand til at tænke mere frit. Vi turde byde vildt ind hos andres virksomhedscases og nye ideer sprøjtede ud. Vi prøvede værktøjerne i praksis, hvor vi bla. skulle tænke andre brancher og organisationers måde at gøre tingene på ind i vores virksomhed, og det stod klart for mig, at det netop er derfor vi hos Elsebeth Fogh og Global Partner har fået så stor succes de seneste år. Det vil vi arbejde med at blive endnu mere bevidste om og bedre til.

Først udvælger du en spilleregel du vil udfordre, det kan f.eks. være: marked, målgruppe, produkter, funktionalitet, ydelser, oplevelser, marketing, salgskanaler og steder, leveringstid/ indkøbstid, pris, rabatter, ekstra værditilbud, service, kundepleje, træning, logistik, distribution, løsninger, adfærd, tilgængelighed, nytteværdi, location/beliggenhed, split af fortjeneste, financiering, gensalg, netværk, sparring, loyalitetsskabende aktiviteter, partnerpleje, sikkerhed, overblik etc. Derefter brainstormes der i grupper ud fra 5 indfaldvinkler:

  1. Hent inspiration i andre brancher. Hvem er gode til at….(den spilleregel du har valgt) Hvad gør de?
  2. Lege med eksisterende spilleregler. Gå modsat. Hvad hvis vi kraftigt forstærkede/formindskede/fjernede/ændrede reglen?
  3. Koble sammen på nye måder (som f.eks. Barcadi Breezer) Hvordan kan vi sammensætte på alternative måder?
  4. Kigge på de ordinære/kedelige spilleregler (det man altid gør i branchen) og udfordre dem
  5. Provokeret inspiration via fotos. Hvad ville xx (f.eks. Mærsk, Madonna, Lars Larsen, Novo, Disney, Peter Ålbæk, ISS, Gucci) gøre? Hvordan ville en sådan kombination se ud?

Afslutningsvis udvælges en ide. Ideen/konceptet tænkes igennem hele vejen. På hvilke parametre kan vi være unikke: I det små, med andre, i ekstremer mv. Ideen visualiseres og evalueres (0-5) via et ederkoppespind på 6 fokusområder: Untraditionel, attention getting, customer usefullness, ROI, market potentiel, additionel sales.

Relaterede indlæg:

  1. Livsfarlig ledelse – gælder ledelsesteorierne ikke længere?
  2. Møder er et vigtigt ledelsesredskab og kan ikke undværes
  3. En selvbevidst leder er ikke en selvoptaget leder
  4. Yoga handler ikke kun om wellness og afstressning, men om Selvudvikling

Skrevet i: Artikler

Forrige indlæg Næste indlæg

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kurv

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh har siden 1998 coachet ledere og medarbejdere til den korteste vej til de vigtigste mål. Til fornyet indsigt og bevidsthed om, hvad de virkelig ønsker sig. Bidraget til overblik over, hvad der helt specifikt skal til, for at nå de vigtigste mål, og hvad der står i vejen. Sikre at der skabes varige forandringer.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Copyright © 2025 · Elsebeth Fogh · Udviklet af: ReneSejling.dk

Copyright © 2025 · News Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log in

For at forbedre din brugeroplevelse bruger dette website cookies .Accepter

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR