Elsebeth Fogh

Results through people

Nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev nedenfor og modtag den gratis E bog Hjælp jeg er så træt af, at ingen forstår mig – styrk din indre power og bliv hørt forstået og respekteret.

  • Forside
  • Shop
  • Styrk din indre power
  • Blog
  • Artikler
  • Coach brevkasse
  • Coach
    • Coach profil
      • Målgrupper
      • CV
    • Karriere coaching
    • Ledercoaching
    • Teamcoaching
    • Stresscoach
    • Integrative coaching
      • The Shadow Effect
      • Blue Print Coaching
      • Referencer Integrative Coaching
    • DiSC profiler
    • Outplacement
    • Livshjulet
  • Ledelsesrådgiver
    • Referencer
      • Samarbejdspartnere
      • Referencer fortsat
  • Citater om livet
  • Video
  • Kontakt
You are here: Home / Artikler / Globalisering – friere flow af serviceydelser, produkter, ideer og mennesker

Globalisering – friere flow af serviceydelser, produkter, ideer og mennesker

18. september 2010

Ledelseidag opsumerer globaliseringens indflydelse på ledelse jfr. IBM Global CEO Study 2010, hvor IBM, et af verdens største konsulenthuse, har interviewet 1.500 topledere fra 60 lande og 33 brancher og spurgt, hvordan de ser den fremtidige udvikling. Lederne svarer, at omgivelserne i fremtiden bliver meget mere komplekse og foranderlige, og cirka halvdelen af de adspurgte mener ikke, deres organisationer er rustet til det i dag. Desuden mener to tredjedele af toplederne, at de er nødt til at ændre deres virksomheder fundamentalt inden for de næste to år.
Hovedkonklusionen er, at man ikke mere kan regne med at klare sig med klassiske ledelsesdyder som konsekvens, disciplin, integritet og endda vision, men at kreativitet skal indarbejdes i alle hjørner af organisationerne, for at man kan tilpasse sig hurtigt nok og udnytte de muligheder, som kommer og går hurtigere, end vi er vant til. Det siger sig selv, at dette er en radikalt anderledes verden end den, vi kommer fra, hvor en vis form for stabilitet er forudsætningen for den traditionelle organisations- og ledelsestænkning, vi er vant til.

Tidligere var individer afhængige af en vis fysisk kontakt med andre for at kunne udføre en opgave sammen og bidrage til en større organisations aktiviteter. Den begrænsning er fjernet. Individer har global rækkevidde, en tidligere ukendt adgang til information og kan deltage i globale virtuelle netværk, enten for fornøjelsens skyld, som bidragydere eller til at opbygge deres egne virtuelle virksomheder, som konkurrerer med mere traditionelle virksomheder. De sociale netværk Facebook, You Tube, Twitter, My Space og LinkedIn for professionelle har fået enorm udbredelse, og virksomheder er begyndt at bruge de sociale netværk til at skabe deres egne følgegrupper, følge med i, hvad der skrives og siges om deres virksomhed, og til markedsføring af deres produkter og ydelser.

Virksomhederne må indstille sig på nye forretningsmodeller og måder at sammensætte værdikæder på; at de skal integrere sig i en tættere dialog med kunderne igennem internettet og de sociale netværk; og at de skal lære sig nye kompetencer, så de kan følge med i den nye verden og udnytte de muligheder, der viser sig.

Vi er hos Global Partner igang med at sætte os ind i ændringerne og forholde os til deres betydning, så vi tilpasser os de nye tider. Vi er ved at få lavet E-business tjek og Elsebeth har tilmeldt sig en kursusrække hos Kommit Fyn om markedsføring på de sociale medier, hvor foredragsholderne på 1. seminar var LEGO mindstorm, der fortalte om deres succes med brugerdrevet innovation. Trendsales med 450,000 brugere der fortalte om vigtigheden af brugerinddragelse, dialog og god service samt kommunkationsbureauet Naked, der fortalte om deres erfaringer med brugen af sociale objekter såsom events, konkurrencer mv. for at udnytte den virale markedsføring for deres kunder bl.a. Nike, LEGO mv.

Elsebeth har oprettet en ny Facebook gruppe Guide Til det Gode Liv, hvor hun tilbyder gratis videocoaching og blogger jævnligt om hendes tanker og erfaringer om emnet at skabe Det Gode Liv. Mediet giver mulighed for at nå ud til en brederes skare af mennesker og skabe refleksion og dialog.

Relaterede indlæg:

  1. Revolutionerende anti age produkter
  2. Ledere checker kandidater på nettet
  3. Ledere på sociale medier er blevet mere reglen end undtagelsen
  4. Fra udsat til ansat – via mentorordninger

Skrevet i: Artikler

Forrige indlæg Næste indlæg

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kurv

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh har siden 1998 coachet ledere og medarbejdere til den korteste vej til de vigtigste mål. Til fornyet indsigt og bevidsthed om, hvad de virkelig ønsker sig. Bidraget til overblik over, hvad der helt specifikt skal til, for at nå de vigtigste mål, og hvad der står i vejen. Sikre at der skabes varige forandringer.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Copyright © 2025 · Elsebeth Fogh · Udviklet af: ReneSejling.dk

Copyright © 2025 · News Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log in

For at forbedre din brugeroplevelse bruger dette website cookies .Accepter

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR