Ifølge en ny undersøgelse fra Lederne er nu hele 86 procent af de adspurgte ledere på sociale medier og for gruppen af ledere under 40 år har næsten alle en profil enten på LinkedIn, Facebook, Twittter eller de øvrige. Tallene understreger ifølge social media manager hos Lederne Martin Launey, at de sociale medier af lederne nu opfattes som seriøse og mediernes betydning for lederes hverdag vil fortsætte med at vokse, vurderer han. Jeg kan kun bekræfte tendensen. Det er også min oplevelse blandt mine klienter, at der er flere og flere ledere på sociale medier og at tilstedeværelsen ses som et strategisk ledelsesredskab bla til at holde sig informeret og udvikle sit netværk og personlige branding. Jeg har selv valgt at opprioritere min indsats på sociale medier både ved at følge forskellige kurser for at holde mig opdateret på de nyeste tendenser og har også øget mit tidsforbrug væsentligt i form af antal opdateringer, hvor jeg vidensdeler til gavn for mine følgere – ligesom emnet helt naturligt er blevet en del af mine rådgivningsydelser både i undervisning og individuel coaching. Læs hele artiklen her
Skriv et svar