Elsebeth Fogh

Results through people

Nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev nedenfor og modtag den gratis E bog Hjælp jeg er så træt af, at ingen forstår mig – styrk din indre power og bliv hørt forstået og respekteret.

  • Forside
  • Shop
  • Styrk din indre power
  • Blog
  • Artikler
  • Coach brevkasse
  • Coach
    • Coach profil
      • Målgrupper
      • CV
    • Karriere coaching
    • Ledercoaching
    • Teamcoaching
    • Stresscoach
    • Integrative coaching
      • The Shadow Effect
      • Blue Print Coaching
      • Referencer Integrative Coaching
    • DiSC profiler
    • Outplacement
    • Livshjulet
  • Ledelsesrådgiver
    • Referencer
      • Samarbejdspartnere
      • Referencer fortsat
  • Citater om livet
  • Video
  • Kontakt
You are here: Home / Artikler / De 5 kernekompetencer for god mødeadfærd

De 5 kernekompetencer for god mødeadfærd

7. august 2014

Har du i årevis kæmpet for at blive set og anerkendt på møder blot for at opdage at du har gjort de helt forkerte ting ? spørger Alex Malley, anerkendt influencer på LinkedIn og leder for mere end 150.000 medarbejdere hos CPA, Australien. Han har brugt mange år på at lære de 5 kernekompetencer for god mødeadfærd som handler om at efterlade et godt indtryk og opbygge troværdighed, tillid og respekt:

Kernekompetence nr. 1 for god mødeadfærd. Definer nøglebudskaberne og lever dem klart og præcist. Giv gerne plads til uddybende spørgsmål og dialog ved at undlade for mange detaljer

Kernekompetence nr. 2 for god mødeadfærd. Skab sikkerhed og tillid ved at være velforberedt. Vær direkte og sikker i din kommunikation og undlad at overraske din chef eller kolleger på møderne, så de oplever du har taget dem uforberedt med bukserne nede. Det er helt ok ikke at kunne svare på alt på et møde. Sig gerne at du undersøger det og vender tilbage.

Kernekompetence nr. 3 for god mødeadfærd. Undlad at konkurrere med de øvrige deltagere og hold dig til dine nøglebudskaber. I sidste ende er det eneste spil der er værd at vinde at bevare din professionalisme og undlade at indlede dig på skænderier og magtkampe, der efterlader en negativ energi og et dårligt indtryk 

Kernekompetence nr. 4 for god mødeadfærd. Korrekt timing er alt. Afvent dit indlæg til du har hørt alle andre, der sidder på spring for at blive hørt. Når du har hørt alle nuancer, kan du så sidst på mødet resumere og komme med uddybende spørgsmål eller supplerende bemærkninger. Hvis du intet nyt har at bibringe, så undlad at blive en af dem der taler blot for at tale og hurtigt kommer til at overinformere

Motivation og anerkendelse - god mødeadfærd

Kernekompetence nr. 5 for god mødeadfærd. Vær opmærksom på at have et positivt og anerkendende kropssprog. Lyt med ægte interesse. Folk søger anerkendelse, så hvis du hører noget du er enig i, så søg øjenkontakt og nik. Personerne vil derefter søge øjenkontakt med dig for at opnå oplevelsen af at være forstået. Andre vil derfor opfatte dig som en person med indflydelse og respekt. Men gør det naturligvis kun, når du virkelig mener det og helt naturligt har lyst til at udtrykke din anerkendelse. Det skaber gode relationer og god energi på mødet. Kontroller dit kropssprog, så du f.eks. undlader at rulle med øjnene eller anden mimik der signalerer nedladenhed eller arrogance overfor andres ideer og synspunkter

Du kan læse hele artiklen her Are you a dud in meetings?

 

Relaterede indlæg:

  1. Top 10 kendetegn for ekstraordinær god ledelse
  2. De 7 teknikker til øget selvbevidsthed der gør dig til en bedre leder
  3. Mødeledelse er en kunst – 9 steps til at skabe dine bedste samtaler og møder med Teori U
  4. Ledere skal vise varme og empati fremfor styrke og kompetence

Skrevet i: Artikler

Forrige indlæg Næste indlæg

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kurv

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh har siden 1998 coachet ledere og medarbejdere til den korteste vej til de vigtigste mål. Til fornyet indsigt og bevidsthed om, hvad de virkelig ønsker sig. Bidraget til overblik over, hvad der helt specifikt skal til, for at nå de vigtigste mål, og hvad der står i vejen. Sikre at der skabes varige forandringer.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Copyright © 2023 · Elsebeth Fogh · Udviklet af: ReneSejling.dk

Copyright © 2023 · News Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log in

For at forbedre din brugeroplevelse bruger dette website cookies .Accepter

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Nødvendige
Altid slået til

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Ikke nødvendige

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.