Elsebeth Fogh

Results through people

Nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev nedenfor og modtag den gratis E bog Hjælp jeg er så træt af, at ingen forstår mig – styrk din indre power og bliv hørt forstået og respekteret.

  • Forside
  • Shop
  • Styrk din indre power
  • Blog
  • Artikler
  • Coach brevkasse
  • Coach
    • Coach profil
      • Målgrupper
      • CV
    • Karriere coaching
    • Ledercoaching
    • Teamcoaching
    • Stresscoach
    • Integrative coaching
      • The Shadow Effect
      • Blue Print Coaching
      • Referencer Integrative Coaching
    • DiSC profiler
    • Outplacement
    • Livshjulet
  • Ledelsesrådgiver
    • Referencer
      • Samarbejdspartnere
      • Referencer fortsat
  • Citater om livet
  • Video
  • Kontakt
You are here: Home / Artikler / CEO Rambøll om strategi på det private marked

CEO Rambøll om strategi på det private marked

10. november 2012

Forleden til møde i DI Videnrådgiverne fortalte CEO  Jens-Peter Saul Ramboll Group om deres globale strategi. Hans vigtigste råd var, at strategien skal være baseret på virksomhedens styrker og at man skal tage sig af svaghederne. Middelmådighed kan ikke nytte noget. Tjek jeres portfolio ud, hvilke områder vil i være i og vær så fokuseret på at få succes der. Tjek markedet. Der er en fare for at blive presset ud, hvis man ikke er markedsleder.

Strategi og mål

Sæt konkrete mål og aftal specifikke handlinger. Sørg for at strukturen er lean, at have det rette organisatoriske set up og identificer sårbarhed og risici. Beskriv jeres identitet – hvem er i? De er ikke de billigste, men lægger vægt på høj kvalitet og de bedste løsninger. De siger fra, hvis løsningerne ikke harmonerer med deres værdigrundlag. De er en værdibaseret virksomhed og anbefaler, at afdække hvordan ens virksomheds værdier harmonerer med kundernes. Bæredygtighed er en del af deres image og de anbefaler at man analyserer hvilke trends man står overfor i samfundet som vil få indflydelse på branchen, så man maksimerer indenfor Mega trends.

Det er vigtigt at vide hvilket felt man hører til: førerfeltet, udbryderne, følgerne eller bagtroppen. Der skal være styr på hjemmemarkedet, så man har en solid platform at springe fra. Man kan for hurtigt risikere at støde mod loftet, hvis man kun holder sig til det trygge hjemmemarked, så det er sundt at udfordre sig selv. Det er på de internationale markeder væksten ligger. Der kan der skabes mulighed for acceleration og kvantespring i omsætningen. Men samtidig skal der fokuseres på konsolidering, ligesom der skal laves benchmarking. Deres strategi proces har været både bottom up og top down. Toplederens rolle er at være meget tydelig i sine statements om hvordan man ønsker at udvikle virksomheden, er et af hans tips. Han nævnte at deres største udfordring er at turde bevæge sig ud af komfortszonen og løfte hele organisationen og så vigtigheden af at ansætte internationalt orienterede medarbejdere. Det skal besluttes, om man vil nøjes med organisk vækst eller overveje opkøb, fusioner etc.

Relaterede indlæg:

  1. Skriv en kommentar på Guide til det Gode Liv på Facebook og vind flotte præmier – 1. præmien er en private dining for 10 personer
  2. Afdækning af nye forretningsmodeller/strategi via værktøjet Business model Generation
  3. 8 ud af 10 ledere får aldrig gennemført deres strategi
  4. Den gode CSR strategi

Skrevet i: Artikler

Forrige indlæg Næste indlæg

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kurv

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh har siden 1998 coachet ledere og medarbejdere til den korteste vej til de vigtigste mål. Til fornyet indsigt og bevidsthed om, hvad de virkelig ønsker sig. Bidraget til overblik over, hvad der helt specifikt skal til, for at nå de vigtigste mål, og hvad der står i vejen. Sikre at der skabes varige forandringer.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Copyright © 2025 · Elsebeth Fogh · Udviklet af: ReneSejling.dk

Copyright © 2025 · News Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log in

For at forbedre din brugeroplevelse bruger dette website cookies .Accepter

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR