Elsebeth Fogh

Results through people

Nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev nedenfor og modtag den gratis E bog Hjælp jeg er så træt af, at ingen forstår mig – styrk din indre power og bliv hørt forstået og respekteret.

  • Forside
  • Shop
  • Styrk din indre power
  • Blog
  • Artikler
  • Coach brevkasse
  • Coach
    • Coach profil
      • Målgrupper
      • CV
    • Karriere coaching
    • Ledercoaching
    • Teamcoaching
    • Stresscoach
    • Integrative coaching
      • The Shadow Effect
      • Blue Print Coaching
      • Referencer Integrative Coaching
    • DiSC profiler
    • Outplacement
    • Livshjulet
  • Ledelsesrådgiver
    • Referencer
      • Samarbejdspartnere
      • Referencer fortsat
  • Citater om livet
  • Video
  • Kontakt
You are here: Home / Artikler / Business Model Generation – effektivt værktøj til nye forretningsmodeller

Business Model Generation – effektivt værktøj til nye forretningsmodeller

24. oktober 2012

Trænger du også til ny inspiration til at slippe kreativiteten og innovationen løs og samtidig få kraftfulde værktøjer til trykprøvning af ideerne og sikre en effektiv prioritering og handlingsplan?

Jeg har været på kursus hos Force Technology i forbindelse med projektet Off Shore Supply om eksportstrategi i redskabet Business Model Generation og sprudler af nye ideer og handlekraft. Værktøjet går ud på, at du forestiller dig et lærred med nogle felter, der alle er betydningsfulde for det samlede billede og tilsammen udgør helheden.

business model generation

 

 

Elementerne er hvordan du skaber værdi for dine kunder og loyalitet, en dybere analyse af hvem der er dine kunder (empathy map), hvordan du når dine kunder dvs. kanalerne for markedsføring og levering, indtægtsstrømmende i virksomheden dvs. hvor kommer pengene fra, hvad er dine kerne aktiviteter, hvad/hvem er de vigtigste ressourcer, hvor ligger de største omkostninger og ikke mindst hvem er dine nøgle samarbejdspartnere og hvilken værdi tilfører de? Du udfylder så diverse post it med ord og tegninger og visualiserer din nuværende forretningside. Ideen er så at skrue på de enkelte knapper og overveje hvilken indflydelse det har på de øvrige, og komme op med en lang række nye forretningsmodeller ud fra de forskellige vinkler – godt hjulpet på vej af en lang række befordrende eksempler og spørgsmål i bogen, som du kan købe her. Det er vigtigt at inddrage diverse interessenter i processen og brainstorme og udvikle sammen.

Relaterede indlæg:

  1. Afdækning af nye forretningsmodeller/strategi via værktøjet Business model Generation
  2. Fra ide til Big business via god ledelse
  3. International coach certificering PCC hos ICF
  4. Udgangspunktet for et netværk er dig selv

Skrevet i: Artikler

Forrige indlæg Næste indlæg

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kurv

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh har siden 1998 coachet ledere og medarbejdere til den korteste vej til de vigtigste mål. Til fornyet indsigt og bevidsthed om, hvad de virkelig ønsker sig. Bidraget til overblik over, hvad der helt specifikt skal til, for at nå de vigtigste mål, og hvad der står i vejen. Sikre at der skabes varige forandringer.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Copyright © 2025 · Elsebeth Fogh · Udviklet af: ReneSejling.dk

Copyright © 2025 · News Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log in

For at forbedre din brugeroplevelse bruger dette website cookies .Accepter

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR