Elsebeth Fogh

Results through people

Nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev nedenfor og modtag den gratis E bog Hjælp jeg er så træt af, at ingen forstår mig – styrk din indre power og bliv hørt forstået og respekteret.

  • Forside
  • Shop
  • Styrk din indre power
  • Blog
  • Artikler
  • Coach brevkasse
  • Coach
    • Coach profil
      • Målgrupper
      • CV
    • Karriere coaching
    • Ledercoaching
    • Teamcoaching
    • Stresscoach
    • Integrative coaching
      • The Shadow Effect
      • Blue Print Coaching
      • Referencer Integrative Coaching
    • DiSC profiler
    • Outplacement
    • Livshjulet
  • Ledelsesrådgiver
    • Referencer
      • Samarbejdspartnere
      • Referencer fortsat
  • Citater om livet
  • Video
  • Kontakt
You are here: Home / Artikler / Coaching er et vigtigt led i forretningstrategien hos IBM

Coaching er et vigtigt led i forretningstrategien hos IBM

21. februar 2011

Torsdag i uge 6 var det lykkedes ICF at få Janet Cloos, Global Lead of coaching, IBM til at holde indlæg til et arrangement sponsoret af coach.dk i Valby.  Det var et yderst inspirerende foredrag og en god dialog,  hvor hun fortalte om IBM´s globale strategi om at benytte coachingværktøjer som grundværktøj i deres lederudvikling, for at øge ledernes og medarbejderens performance og dermed forretnings resultatopnåelse.  Hun fremhævede bl.a. at deres erfaring er, at coaching kompetencer har positiv indflydelse på en lang række ledelsesdiscipliner såsom: evne til delegering, at stimulere til ejerskab/commitment, kommunikation, motivation, personlig effektivitet, ledelses effektivitet, time management, konflikthåndtering, at holde medarbejderne ansvarlige og medarbejderudviklingen generelt.

Coaching indgår både i deres lederuddannelses moduler om salg, personaleledelse, lederskab, selvbevidsthed etc.  samt som selvstændig disciplin, ligesom de også benytter sig af mentoring og netværk. Det er Janets hovedansvarsområde at tænke coaching ind i lederudviklingen og dermed medarbejderudviklingen på globalt plan. Det er yderst inspirerende, at vi har en dansker på en så fremtrædende position, der arbejder for udbredelse og anerkendelse af coaching i en så velanset virksomhed som IBM.

IBM er inspireret af GROW modellen af John Whitmore og arbejder hen mod, at IBM ledere benytter coaching som kommunikationsredskab og i deres ledelsesstil for at åbne op for medarbejdernes potentiale til at maximere performance. Hos IBM kalder man programmet det, det reelt er Coaching Skills dvs. fokus er på at mestre teknikker, og man koncentrer sig om ren business coaching ikke life coaching. Man er meget opmærksom på, at når der benyttes coaching er det primære fokus coachees mål (ikke lederens), men at det handler om at øge performance og skabe bedre resultater.

Man har valgt ikke at have interne coaches, der kun coacher, men der er over 300 certificerede coaches ansat hos IBM, som er ledere & undervisere mv.

Relaterede indlæg:

  1. Dialogmøde med ledere om erfaringer med coaching
  2. Lederne fik 430 tilmeldinger på et døgn til gratis coaching
  3. Global undersøgelse vedr. coaching
  4. Coaching bidrager til at virksomheder opnår resultater under krisen

Skrevet i: Artikler

Forrige indlæg Næste indlæg

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kurv

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh har siden 1998 coachet ledere og medarbejdere til den korteste vej til de vigtigste mål. Til fornyet indsigt og bevidsthed om, hvad de virkelig ønsker sig. Bidraget til overblik over, hvad der helt specifikt skal til, for at nå de vigtigste mål, og hvad der står i vejen. Sikre at der skabes varige forandringer.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Copyright © 2025 · Elsebeth Fogh · Udviklet af: ReneSejling.dk

Copyright © 2025 · News Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log in

For at forbedre din brugeroplevelse bruger dette website cookies .Accepter

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR