Man kan vælge kun at bruge hjernen eller man kan vælge at bruge hjernen og hjertet skriver Kunde & Co i Børsen i denne uge. Eksplosionen af data og ensidig jagt på facts gør, at man risikerer at komme længere og længere væk fra essensen i virksomhedens sjæl. Mange virksomheder bliver dermed ført ud af et spor, der ikke er grundigt forankret i en større strategisk kontekst fortsætter de. Markedsføring skal røre forbrugerne. Virksomheden skal have sjælen med og arbejde målrettet med at skabe et stærkt emotionelt bånd mellem sig selv og markedet. Derfor er det vigtigere end nogensinde for virksomheden at have styr på essensen af sit brand og de værdier, der binder den sammen med sine kunder, pointerer de. Jeg synes det er super interessant at et af de førende bureauer i Danmark slår vigtigheden fast af ledelse og markedsføring med både hjerne, hjerte og følelser, som også er et af mine strategiske fokusområder som Teori U forandringskonsulent, ledelsesrådgiver og businesscoach. Jeg har tidligere skrevet et indlæg om det nye paradigme i ledelse: ledelse med hjerne, hjerte og følelser som du kan læse her
Skriv et svar