Var i går til et super spændende arrangement i IDA Lederforum Syddanmark hos Deloitte om hvordan man kommer styrket ud af krisen. Hotelchefen fra Hotel Nyborg Strand fortalte f.eks. om deres strategi om fokus på kompetenceudvikling og kommunikation, idet de har afsat 6 mill og fået bevilget 2,1 mill fra Forebyggelsesfonden til et trivselsprojekt der bygger på åbenhed, ærlighed og medarbejderinddragelse, men samtidig også på klarhed over alvoren og skærpede forventninger, ud fra en forudsætning om at medarbejderne er den vigtigste ressource. Samtidig inspirerede direktøren fra Aurigia/Cheminova om deres indsatser i forhold til CSR, der bygger på det faktum at landbrugsjorden er dalende i forhold til befolkningstilvæksten, hvorfor deres mission er at forbedre livsbetingelser ved at levere produkter (plantebeskyttelsesmidler), der forøger udbyttet og kvaliteten af afgrøderne. Han fortalte om deres rådgivningsindsats i landsbyprojekter i forhold til brug af værnemidler og en strategisk beslutning om at stoppe produktion af “risiko” produkter, hvor de gav sig selv 2 år til at udvikle nye produkter til lande, der tillader højere risiko, selvom konkurrenterne fortsatte deres salg. Hans pointe er at CSR skal forankres i forretningsstrategien og være en bestyrelsesbeslutning
Skriv et svar