Elsebeth Fogh

Results through people

Nyhedsbrev

Tilmeld dig mit nyhedsbrev nedenfor og modtag den gratis E bog Hjælp jeg er så træt af, at ingen forstår mig – styrk din indre power og bliv hørt forstået og respekteret.

  • Forside
  • Shop
  • Styrk din indre power
  • Blog
  • Artikler
  • Coach brevkasse
  • Coach
    • Coach profil
      • Målgrupper
      • CV
    • Karriere coaching
    • Ledercoaching
    • Teamcoaching
    • Stresscoach
    • Integrative coaching
      • The Shadow Effect
      • Blue Print Coaching
      • Referencer Integrative Coaching
    • DiSC profiler
    • Outplacement
    • Livshjulet
  • Ledelsesrådgiver
    • Referencer
      • Samarbejdspartnere
      • Referencer fortsat
  • Citater om livet
  • Video
  • Kontakt
You are here: Home / Artikler / Kvalitet og kundepleje er nøglen til vækst

Kvalitet og kundepleje er nøglen til vækst

6. marts 2010

Erhvervsbladet skrev i går, at på rådgiverkonferencen i Kolding  3. 3.2010 gav en af Danmarks vækstdirektører Poul Skadhede, formand for DI-Videnrådgiverne en ordentlig opsang til rådgivere, der gerne vil vækste. Vil du vækst, så skab værdi! Han henviste til at undersøgelser viser, at hvis man på en 6 skala kan hæve tilfredsheden fra 4 – 5, så vil overskuddet i virksomheden fordobles. Hans budskab var at kvalitet og kunderelationer er altafgørende for væksten. Der var kun et par stykker, af de hundrede tilstedeværende rådgivere, der kunne sige ja til, at de systematisk målte kundernes tilfredshed. Det er ikke godt nok konstaterede han!  Måler du på kundetilfredsheden? Som tidligere HR chef for Jensens Bøfhus kæden har jeg ret gode erfaringer med systematiske målinger.

Vi havde både anonyme testspisere ude i restauranterne, hvorefter deres testemonials blev vist på video på restaurantchefmøder og personalemøder for at drøfte forbedringsforslag. Samtidig havde vi et analysebureau til at ringe rundt til danskere i hele landet for at afdække kendskabsgrad og tilfredshed. Og sidst men ikke mindst brugte vi i perioder røde, gule og grønne kort, der blev uddelt til gæsterne, som blev bedt om at smide dem i en kasse ved udgangen. Grøn hvis de havde haft en god oplevelse, gul hvis den var nogenlunde ok og rød, hvis de var utilfredse og havde haft en dårlig oplevelse. Vi har også benyttet mere omfattende spørgeskemaer, men her et det en balance, så man ikke ødelægger spiseoplevelsen for gæsten.

Det siges at viden skaber vækst. men det handler om at viden skaber værdi, og så kommer væksten helt af sig selv.

Relaterede indlæg:

  1. Vækst og bæredygtighed af Steen Hildebrandt
  2. Viden til vækst – samarbejde mellem universiteter og erhvervsliv
  3. 10 Succeskriterier for vækst gennem netværk
  4. Innovationsboard for vækst og udvikling i Odense

Skrevet i: Artikler

Forrige indlæg Næste indlæg

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kurv

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh

Elsebeth Fogh har siden 1998 coachet ledere og medarbejdere til den korteste vej til de vigtigste mål. Til fornyet indsigt og bevidsthed om, hvad de virkelig ønsker sig. Bidraget til overblik over, hvad der helt specifikt skal til, for at nå de vigtigste mål, og hvad der står i vejen. Sikre at der skabes varige forandringer.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Copyright © 2025 · Elsebeth Fogh · Udviklet af: ReneSejling.dk

Copyright © 2025 · News Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log in

For at forbedre din brugeroplevelse bruger dette website cookies .Accepter

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR