Dyrk medarbejderne og fokuser mindre på kunderne – det øger omsætningen! Sådan lyder den overraskende melding fra IMD-professor Rosa Chun, der forsker i virksomheders omdømme, etik og markedsføring. Ledelse i Dag har talt med den britisk-koreanske professor, der som en af de første i verden gør op med dogmet om, at kunder og medarbejdere skal have samme opfattelse af virksomheden. Medarbejderne skal elske virksomheden meget højere end kunderne. Læs hele artiklen her. Hun fremhæver, at hvis en kunde går ind i en butik og møder en anden attitude end den, han havde ventet, så justerer han sit eget indtryk efter det, han møder. Det betyder, at hvis han bliver betjent af en medarbejder, der har en ekstraordinær positiv attitude og som oplagt er glad for sin arbejdsplads, så smitter det af på kunden, som køber mere, siger Rosa Chun. – Derfor er det den rigtige strategi at sørge for, at medarbejderne konstant er mere positivt indstillet end kunderne. Elsebeth er helt enig i, at der skal satses på medarbejdernes trivsel og arbejdsglæde og dermed attitude og “overskudsmentalitet”, da positiv energi smitter og giver gode relationer og nu også dokumenteret øget købelyst hos kunderne.
Skriv et svar